воскресенье, 18 сентября 2011 г.

Як користуватися АКПП?



Щоб навчитися керувати автомобілем з автоматичною коробкою передач потрібно знати, як користуватися АКПП. Щоб уміти користуватися АКПП досить знати, що означає те чи інше положення селектора. Про положеннях селектора, і про те, що воно означає, і будемо ця стаття. Адже вибір режиму роботи АКПП залежить від положення селектора (важеля вибору діапазону). Іменування селектор бере від англійського слова Select - що означає - вибирати.

Селектор може займати положення, яке буде позначено літерою або цифрою. Залежно від характеристик автомобіля (марки, моделі АКПП) кількість положень селектора буде різним. Але на багатьох селекторах зустрічаються основні ті чи інші літери і цифри, що вказують на відповідне положення важеля вибору діапазону.
P - парковка
R - задній хід
N-нейтральна передача
D - їхати




Це основні положення селектора. Тепер кожне положення селектора розглянемо по порядку.
P - парковка (parking)

Цей режим вибирається, якщо автомобіль ставитися на тривалу стоянку, а також для запуску двигуна. У режимі «P» рух автомобіля стає неможливим, через блокування вихідного вала АКПП. Тільки за допомогою цього положення селектора на деяких машинах можливий запуск двигуна, але при такому запуску двигун працює на холостому ходу, так як машина нікуди не поїде.
R - задній хід (reverse)

Важіль вибору діапазону ставитися у це положення, коли необхідно рухатися заднім ходом. У разі переведення положення селектора під час руху автомобіля в положення заднього ходу можлива поломка трансмісії і АКПП. Неможливий запуск двигуна.
N-нейтральна передача (neutral)

Автомобіль на нейтральній передачі можна вільно переміщувати, так як механізм блокування вимкнений в положенні нейтральній передачі. В основному використовується нейтральна передача тоді, коли необхідно зробити буксирування автомобіля. Під час буксирування не можна допускати швидкість руху більше 50 км / год і проїхати не рекомендується більше 50 км. Заборонено запуск двигуна в положенні «N», але іноді може бути дозволений. Дозволяється тоді, коли тільки в цьому положенні «N» можливо запустити двигун - таке зустрічається на деяких автомобілях.
D - їхати (drive)

За допомогою цього режиму здійснюється рух - тому цей режим і вважається основним в АКПП. Він забезпечує перемикання передач. Двигун авто не можна запускати в режимі «D» і в його подрежімах. Крім положення «D» є інші положення (подрежіми), і ці положення позначені таким чином - «3», «2», «1», і «S».

1. «3» - використовується при русі автомобіля по горбистій місцевості з наявними довгими спусками і підйомами, коли необхідно часто зупинятися. Передачі перемикаються з 1 по 3.

2. «2» - при русі на звивистих гірських дорогах. Передачі перемикаються з 1 по 2.

3. «1» - при русі в складних місцях (при ожеледі, при русі на сильно крутих спусках). Машина в даному випадку їде тільки на одній передачі - на 1.

4. «S» - спортивний режим. На BMW (від слова Sport), а на Мерседесі (від слова Standard). У режимі «S» (спортивний режим) двигун використовується на повну потужність - машина стає дуже жвавою, кермо ставати більш тугим, автомобіль швидко реагує на педаль акселератора. Керуючи BMW в спортивному режимі можна отримати море задоволення. А ось на Мерседесі це стандартний режим. Але на Мерседесі існує ще один режим «С» - комфорт (Comfort). Якщо на Мерседесі їздити в режимі - комфорт, то після нього стандартний режим дійсно здасться спортивним.

Були перераховані основні положення в АКПП, які допоможуть вам розібратися в питанні - Як користуватися АКПП? Хоча положень селектора в АКПП існує велика кількість. У кожного автомобіля може бути якесь ще одне додаткове положення, яке не було згадано в цій статті. Звичайно для кожного автомобіля робиться якась своя автоматична коробка передач. Тому перш ніж керувати автомобілем на АКПП рекомендується прочитати інструкцію з управління (керівництво) до вашої машини.

Приведу, наприклад, що тільки у BMW є положення «S», яке означає спортивний режим. У інших же машин це положення (якщо воно є) означає зовсім інше. А у деяких автомобілів, щоб перейти в спортивний режим існує спеціальна кнопочка. На сучасних авто спортивний режим включається з бортового комп'ютера. Загалом, кожному автомобілю властиво щось своє.

Крім спортивної програми керуючому автомобілем часто даються на вибір ще 2 програми. Це економічна програма і зимова. Економічна програма використовується при русі по невеликому місту, при русі в пробках, коли не потрібно набирати великих швидкостей. В економічному режимі двигун не розкручується навіть до середніх оборотів, що дає плавний рух автомобіля. І тому мало витрачається палива, що є плюсом. Для нотатки - в основному авто на «автоматі» витрачає бензину на 2 літри більше, ніж авто на «механіці» з тим же мотором. Зимова програма призначена для руху автомобіля взимку. На кнопці, яка активує зимову програму, зображена сніжинка. При русі взимку полегшення спостерігається, коли машина рушає з місця на слизькій поверхні - автомобіль рушає відразу з 2-го, а іноді і з 3-ї передачі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Чекаю Ваших коментарів.